måndag 10 mars 2008

Det handlar om människor

Imorse vaknade jag klockan 5 av att regnet smattrade på rutan.
-Var är jag? tänkte jag.
-Vad gör jag här? var nästa tanke.
Sen kom jag på det, att jag gjorde ett val och åkte hem till Sverige istället för att stanna i Drömmarnas land och Änglarnas stad. Jag valde att flyga hit och kanske satsa på det mindre häftiga livet (läs:tråkiga) och det lite billigare alternativet. För när min USA period började handlade den nämligen om utbildning, om att hitta en skola och plugga på college.

Nu när min USA period för denna gång är över kom den att handla om något helt annat: Människor. Och framför allt - en ny Familj.

Det är slutsatser som denna som gör att jag vet att jag kan trivas var som helst bara jag har vänner omkring mig. Och nu i helgen har jag fått många bevis på att jag har många fina vänner här hemma som betyder väldigt mycket för mig. Det är något jag värderar otroligt högt och som jag faktiskt inte vill leva utan. Hade jag inte haft vänner här hemma hade jag inte åkt hit.
Det blir såklart ingen Familjen-känsla här eftersom alla bor på varsitt håll vilket just nu känns lite tråkigt. Det är ju tomt och jag saknar er alla Familjen-medlemmar. Tittade på det ni filmade innan jag åkte hem och blir lika glad varje gång =)
Är så glad att jag har er och att jag vet att ni har varandra. Tänk så det blev, en hel Familj på andra sidan jorden och fast jag sitter här alldeles för långt borta så känns ni ändå nära.

Ta nu hand om varandra och ta vara på alla minuter ni bara kan! Och skriv en massa om vad ni gör, jag vill veta allt ifrån hur många morötter Gino ätit idag till hur stressad Katta är och vilken den senaste svordomen i Fridas ordförråd är ;-)
LOVE YA!
/Chris





1 kommentar:

Anonym sa...

TACK för ditt fina inlägg Chris =) Hoppas det har gått bra på jobbet också =) puss puss nu måste här sovas!